ילדים שחולקו אקראית להשתתפות בתוכנית חינוכית בגיל הילדות המוקדמת, מציגים שיעור המצאות נמוך יותר של גורמי סיכון מטבולים וקרדיווסקולאריים בשנות ה- 30 שלהם.
במסגרת ה- Carolina Abecedarian Project (ABC), חולקו באופן אקראי 111 ילדים שחיו בתנאי עוני בין השנים 1972-1977 לתוכנית חינוכית שכללה משחקים מפוקחים בתחומי ההתפתחות השפתית, רגולציה רגשית ומיומנויות קוגניטיביות, למשך 8 שעות ביום. כמו גם לקבלת שתי ארוחות וחטיף וגישה לשירותי הרפואה מהלידה ועד גיל 5 שנים. הילדים בקבוצת הביקורת קיבלו תזונה מספקת אך לא השתתפו בתוכנית החינוכית.
דיווחים קודמים הצביעו על שיפור ניכר בהתפתחות הקוגניטיבית והחברתית בגיל 3 שנים בקרב קבוצת המחקר ומעקב נוסף מצא כי הילדים בקבוצת המחקר היו בעלי סיכוי גבוה פי 4 לסיים את לימודי הקולג' בהשוואה לקבוצת הביקורת.
הדיווח הנוכחי מעיד כי בשנות ה- 30 שלהם, הילדים מקבוצת המחקר מציגים שיעור נמוך יותר של גורמי סיכון למחלות קרדיווסקולאריות ולמחלות מטבוליות. בעיקר הגברים שבהם.