סמנכ"לית משרד הבריאות לפיקוח על קופות החולים, רויטל טופר חבר טוב: "חשוב לנו שהמודעות יפורסמו גם במקומות כמו מרפאות בריאות הנפש וספקים של הקופה, ושאנשים ידעו שיש להם את הזכות והאפשרות לפנות לגופים הללו כדי לממש את זכויותיהם"
משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי הן מחויבות בתוך חודשיים לפרסם באופן בולט במרפאות, במוקדים ובאתרי האינטרנט שלהן, מודעות שמביאות לידיעת המבוטחים את זכותם לפנות לנציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, וכן על זכותם לפנות לוועדות החריגים של הקופה – ואת דרכי ההתקשרות לגופים אלה.
משרד הבריאות אף קבע עבור הקופות את נוסח המודעות. באשר לנציבות, במודעה נכתב כי "מבוטח הרוצה להגיש קבילה כנגד קופת חולים או כנגד נותן שירותים של קופת החולים, בין בעניינים הקשורים לזכויותיו בנושא סל שירותי הבריאות, בין בנושא התוכנית לשירותי בריאות נוספים (ביטוחים משלימים) ובין בעניינים נוספים הקשורים למימוש זכויותיו, רשאי לפנות לנציבת קבילות הציבור".
מאת רוני לינדר גנץ