התקבלה במכון הודעה על פגם בה דווח על טעות במינון התכשיר בעלון בשפה העברית.
מדובר בתכשיר בייבוא העובר התאמה אצל היצרן בחו"ל. המאסטר של העלון שאושר היה תקין.
התקלה אירעה בבית הדפוס בחו"ל ואתר האריזה לא עלה על הטעות בשלב הקבלה של העלונים.
ברצוני להעביר את המסר הבא:
בדיקת תוכן של חומרי אריזה מודפסים בקבלה הוא קריטי לצורך אישור המוצרים.
בדיקת המק"ט או מהדורת העלון איננה מספקת ויש למצוא דרך לבדוק את התוכן.
קיימים מספר אמצעים בהם אנו נתקלים במהלך ביקורות וקרוב לוודאי שקיימים אמצעים נוספים על המצוין בדוא"ל זה:
יש הנוהגים להשתמש בשקף אותו הם מניחים על העלון ולבדוק חפיפה מלאה והעדר "קרחות", "מריחות" וכדומה. יש המשתמשים בתכנה המבצעת בדיקה של העלון שהתקבל מול המאסטר הן לצבעים והן לתוכן חומרי האריזה (לדוגמא Proof-it®).
הבדיקה צריכה להתבצע הן כאשר העלונים מגיעים מותאמים מהיצרן בחו"ל והן כאשר העלונים נרכשים מבתי דפוס בארץ.
בנוגע לייבוא-הבדיקה יכולה להתבצע על ידי בית המסחר הנותן שירותי התאמת אריזה/אחסון או על ידי ה-QP על גבי הדוגמא השמורה. האחריות צריכה להסגר בין הפונקציות בחוזה האיכות בין הצדדים.