מחקר חדש בדק להיכן מופנית תשומת הלב של תינוקות בעת ארוחות משותפות.
במסגרת המחקר הוצגו למעל ל- 200 תינוקות בני שנה סרטוני וידאו בהם הראו אנשים מה הם אוהבים או שונאים במזונות שונים.
צוות החוקרים הסתמך על עובדה ידועה בפסיכולוגיה התפתחותית – תינוקות נוטים לצפות פרקי זמן ארוכים יותר בפעולות חדשות או בדברים השונים מציפיותיהם כלפי העולם.
החוקרים הבחינו כי אשר התינוקות צפו בסרט וידאו בו שני האנשים דיברו באותה שפה או התנהגו כחברים, הם אף ציפו מהם לאהוב אותם מזונות. מנגד, כאשר צפו התינוקות באנשים שדיברו שפות שונות או נהגו באופן לא חברי, הם ציפו מהם לאהוב מזונות שונים.
כמו כן נמצא כי למרות שתינוקות הדוברים שפה אחת חשבו שאנשים הדוברים שפות שונות יאהבו מזונות שונים, תינוקות דו לשוניים ציפו מאנשים שדיברו בשפות שונות לאכול את אותם מזונות.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine