איך נראית הרפואה המקוונת מנקודת מבטו של הצרכן? הכנס השנתי השני של החוג למינהל עסקים בקריה האקדמית אונו, שכותרתו "קבלת החלטות רפואיות", עסק בדיוק בנושא הזה.
"התקשורת מעבירה לחולים מסר של העצמה לגבי קבלת החלטות בריאות, שהוא לא תמיד הוגן עבור חולים ורופאים", אומרת טליה מירון שץ, ראש המכון לחקר קבלת החלטות רפואיות בקריה האקדמית ויו"ר הכנס. "לא תמיד אנחנו מצליחים לקבל החלטות על בסיס המידע הדיגיטלי הזמין לנו. לפעמים המידע לא מספיק. לפעמים ההחלטות לא יכולות להתבסס על מידע בלבד ודורשות התייחסות לצו מוסרי או העדפה אישית. לפעמים קבלת החלטה נכונה דורשת גם מוטיבציה חזקה או שינוי אישיותי, שקשה למטופל לבצע בעצמו".
לדברי מירון שץ, בשנת 2017 היה ניתן להוריד מחנות האפליקציות של גוגל 318 אפליקציות לניהול הבריאות. התחומים המובילים: סוכרת ומניעת סוכרת, אסתמה, COPD ושיקום לבבי. "בהדרגה מצטבר גם המידע המחקרי המראה שהאפליקציות הללו אכן עוזרות לבריאות, אולם בעוד שהעבודות האופטימיות מעריכות כי ניתן לחסוך 7 מיליארד דולר באמצעות אפליקציות רפואיות לצרכן, הן על ידי חיסכון בזמן של גורם מקצועי, הן על ידי שיפור הנגישות למידע רפואי והן על ידי תמיכה בתהליכים הדורשים שינוי התנהגותי, בפועל אנחנו עוד רחוקים מכך".
מאת גלי וינרב