“שסטוביץ היא תמנון שחולש על כל התחומים החשובים במוצרי הצריכה. יש לה מותגים חזקים ומגוון רחב של מוצרים ואתה לא רוצה להתעסק איתה, כי בסוף קונים ממנה סל מאד משמעותי. קמעונאי לא יכול להרשות לעצמו שלא יהיו לו על המדף קולגייט, Carefree או רבלון”, מתאר גורם בענף הקמעונאות את דומיננטיות יבואנית מוצרי הצריכה שסטוביץ שבניהול ושליטת יוני שסטוביץ, על רקע הודעות רשות התחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים) כי תטיל סנקציות על החברה.
“זה לא רק סבון או משחת שיניים אלא גם פסטה, טונה, דאודורנט ועוד מוצרים רבים שאין לקמעונאי זכות קיום בלעדיהם”, אמר ל”כלכליסט” קמעונאי שלא עובד עם היבואנית. “משחת שיניים קולגייט נמצאת בכל בית, והפער בין מחיר היבואן הרשמי שסטוביץ למחיר של יבואן מקביל הוא משמעותי. אני לא יודע באיזה מחיר שסטוביץ קונה את קולגייט, אבל הפער לא ניתן לגישור. כל מותג של שסטוביץ הוא גרזן. אין סופרמרקט שיכול לפתוח את הדלת בלי מותגים של החברה על המדף. אבל אני רשת קטנה ויכול להסתדר על ידי יבוא מקביל”.
מאת אורנה יפת
