קופות החולים הן נקודת המפגש הראשונה של מטופלים בקהילה עם שירותי הבריאות בישראל, והן תופסות חלק מרכזי במערכת הבריאות הציבורית העמוסה לעייפה. בניגוד לנקודות הטיפול במקרים דחופים – חדרי המיון ושירותי העזרה הראשונה – בתחום קופות החולים לישראלים דווקא יש אפשרות בחירה מוקדמת, והם יכולים להכריע באיזו קופה יקבלו טיפול מתמשך.
במידה שאינם מרוצים הם יכולים לעבור בין קופה לקופה בלי קושי גדול – אם כי בפועל לא רבים בוחרים לעשות זאת. הקושי הוא כמובן לבצע השוואה מושכלת בין הקופות, ובמענה לפניית TheMarker, באתר מידרג מנסים להרים את הכפפה, ולהציע דירוג של קופות החולים לבחינת רמת שביעות הרצון של המטופלים מהיבטים שונים של השירות בקופות.
מאת גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג