משפחות שהשתתפו בתוכניות ללמידה מקוונת מדווחות על השלכות נפשיות ופיזיות, כך מפרסם ה- MMWR.
כ- 1300 הורים לילדים בגילאים 5-12 השתתפו בסקר שנערך בחודשים אוקטובר ונובמבר 2020.
הורים שילדיהם השתתפו בתוכניות למידה מקוונות בלבד, דיווחו על ירידה בפעילות הגופנית של הילדים, על פרק הזמן שבילו עם ילדים אחרים, ועל הרעה במצב המנטאלי והרגשי. ילדים שהשתתפו הן בלמידה מקוונת והן בלמידה בבתי הספר חוו גם הם הרעה במדדים הללו בהשוואה לילדים שלמדו בבתי הספר בלבד. כמו כן, הורים לילדים בלמידה מקוונת נטו אף הם לדווח בתדירות גבוהה יותר על קשיים רגשיים וקשיי שינה בהשוואה להורים לילדים שלמדו בבתי הספר.