פיליפ מוריס מנסה לעקוף את החוק שאוסר על פרסום מוצריה באינטרנט דרך שיטות שמזכירות את אלה של חברות התרופות ■ משרד הבריאות: "זו פרסומת אסורה" ■ בשבוע שעבר סתמה הכנסת את הפרצה האחרונה בחוק, כשאסרה על פרסום מוצרי עישון בעיתונות הכתובה.
פרסומות למוצרי עישון בתחפושת של קידום בריאות היא הטקטיקה שבה נקטה באחרונה ענקית הטבק פיליפ מוריס, במטרה לעקוף את האיסור החוקי לפרסום מוצרי עישון. אפשרויות הפרסום והשיווק של חברות הטבק הוצרו מאוד בסוף 2018, כשבכנסת עבר החוק שהרחיב משמעותית את האיסורים החלים עליהן, והשאיר פתח בודד לפרסום בעיתונות המודפסת. אלא שבשטח, החברות מתקשות להיגמל מהפרסום והשיווק.
באחרונה יצאה פיליפ מוריס בקמפיין חדש למוצר העישון שלה "אייקוס", שמנסה לעקוף את איסור הפרסום הישיר, ופונה לצרכנים בדרך מתוחכמת, עקיפה ומניפוליטיבית. במקום לפרסם את המוצר עצמו, החברה פירסמה באנרים ענקיים באתר החרדי "בחדרי חרדים", שבהם היא מתריעה מסכנת העישון: "שריפת טבק היא הגורם העיקרי לנזקי עישון. רוצה לגלות למה?", נכתב במודעה שמציגה סיגריה בוערת, שנראית כמו מסר בריאותי של משרד הבריאות או גוף שפועל למניעת עישון.
מאת: רוני לינדר