מחקר הקוהורט התצפיתי בחן את גישתם של מורים בבית הספר התיכון לאיחור שעת פתיחת הלימודים.
במחקר נכללו כ-700 מורים מ-17 תיכונים בשוויץ, שמילאו סקר מקוון. הסקר בחן האם המורים מעדיפים לאחר את שעת פתיחת הלימודים, וכיצד הם מתכננים לפצות על זמן הלימודים החסר.
נמצא כי 51% מהמורים העדיפו לאחר את תחילת הלימודים, כאשר אסטרטגיות הפיצוי על הזמן שיחסר התמקדו בקיצור הפסקות האוכל או ביטול שיעורים חופשיים.
המורים אף דיווחו על דפוסי זמן קצרים יותר של שינה–יקיצה ושל משך השינה בימי הלימודים בהשוואה לימים חופשיים, וציון הישנוניות שלהם במהלך היום עמד על 7 על סקאלה של 0-10. זאת כאשר ציון הישנוניות החציוני של התלמידים עמד על 5.