מחקר חדש שפורסם לאחרונה העריך את השפעת המגדר, הבעת הפנים והרקע על הרושם הראשוני והאמינות במהלך שיחות ועידה מקוונות.
החוקרים בחנו את השפעתם של גורמים שונים על הרושם הראשוני והאמינות, על בסיס ההשערה, כי הרקע משפיע על רמת האמינות, כי פנים שמחים יעוררו אמון במידה רבה יותר מפנים ניטרליים, וכי נשים ייחשבו אמינות יותר בהשוואה לגברים.
כ-170 נבדקים בגילאים 19-68 שנים השתתפו במחקר, והרושם הראשוני נמדד בקרב הנבדקים. 72 תמונות של הבעות פנים שונות נשלפו מבסיס נתונים, והוצגו באופן אקראי לנבדקים, אשר דירגו את התרשמותם.
החוקרים מצאו, כי רקע ביתי נתפס כאמין פחות מרקע של צמחים או מדפי ספרים, פנים שמחים נתפסו כאמינים יותר מפנים ניטרליים, וכמו כן, נצפתה אינטראקציה משמעותית בין הרקע והבעת הפנים ותפיסת האמינות של המציג.