מחקר חדש שפורסם לאחרונה בחן את יחסי הגומלין שבין צפייה במסכים ויכולות האיור בקרב ילדים צעירים מצרפת. ממצאי המחקר מציעים כי יחסי הגומלין שבין השניים אינם סיבתיים, אלא נובעים ממאפיינים סוציואקונומיים בסביבת הבית של הילדים.
השערת המחקר הייתה כי קיים קשר בין צפייה במסכים ויכולות האיור של ילדים.
מחקר הקוהורט הפרוספקטיבי החל בשנת 2011, ונערך ברמת האוכלוסייה בצרפת. מידע נאסף כאשר הילדים היו בני שנתיים ובני שלוש וחצי. תועד זמן המסכים הממוצע, ובגיל 3.5 נתבקשו הילדים לצייר דמויות אנושיות.
כ-7500 ילדים נכללו בניתוח הסופי, והחוקרים מצאו כי גורמים סוציואקונומיים, כגון מעורבות ההורים בגידול הילדים השפיעו על הקשרים שנצפו בין זמן המסכים ובין יכולות האיור של הילדים.