מחקר חדש שפורסם לאחרונה נעזר במודל רגרסיה, על מנת לבחון את יחסי הגומלין שבין הפרעות נפשיות של ההורים ובין תפקוד הילדים בבית הספר, זאת לאחר תיקנון למשתנים מתערבים גנטיים וחברתיים.
למחקר היו 3 מטרות. הראשונה – לבחון מהו שיעור הילדים להורים שאובחנו עם הפרעות חרדה ודיכאון, השנייה – לבחון את חוזק הקשר לפני ואחרי תיקנון למשתנים מתערבים אפשריים, והשלישית – לבחון את ההשפעה של משתנים מתערבים גנטיים, זאת באמצעות בחינת מידע מאחאים או אחים מאומצים.
ל-18.8% מהילדים היו הורים, שסבלו מהפרעת חרדה או דיכאון, ונמצא קשר עקבי בין הפרעות נפשיות של ההורים ובין ביצועי הילדים בבית הספר. אף על פי כן, הקשר היה חלש יותר כאשר הושוו אחאים, שלא נחשפו באופן דומה להפרעות נפשיות של ההורים.