מחקרי עבר הדגימו כי מרבית המבוגרים המעשנים התנסו בעישון במהלך גיל ההתבגרות. מטרת המחקר היתה לנסות ולבחון כיצד מועדות לעישון טבק ופרסומות של תעשיית הטבק משפיעות על תחילת עישון בקרב צעירים.
מבחן שכלל ארבעה מאפיינים ניתן למתבגרים בגילאים 12-17 שמעולם לא עישנו. המבדק כלל שאלות הנוגעות לסקרנות לגבי עישון, הערכת סטטוס העישון, ולחץ חברתי. הנשאלים אף נשאלו האם נחשפו לפרסומות למוצרי טבק במדיות החברתיות או השתמשו באפליקציות הקשורות לשימוש בטבק. לאחר תיקנון למשתנים מתערבים נמצא קשר של מנה-תגובה בין מספר מדדי המועדות, והסבירות לעישון סיגריות. הדבר היה נכון גם עבור חשיפה ספציפית לפרסומות.
החוקרים סיכמו: "גורמים הקשורים למועדות עשויים לנבא תחילת עישון, כמו גם חשיפה לשיווק במדיות השונות".