מחקר הקוהורט בדק את השפעת המגדר על ההשתתפות בשיעורים מקוונים ופרונטליים בקרב סטודנטים לרפואה. נבחנה תקופה בת שבועיים של לימודים פרונטליים, ו-6 שבועות של לימודים וירטואליים בין יולי 2019 ואוגוסט 2020.
נכללו 156 סטודנטים. 60% נשים. נמצא כי נשים הדגימו שיעור נמוך יותר של שאילת שאלות ומענה על שאלות (המדדים ששימשו לבחינת מידת ההשתתפות) בכיתות גדולות אך לא בכיתות קטנות, בהשוואה לגברים.
במפגשים קטנים נשים נטו להדגים שיעור גבוה יותר של שאילת שאלות ושיעור דומה של מענה על שאלות.
הממצאים מדגימים כי נשים נוהגות באופן שונה מגברים בסביבה האקדמית, אף על פי שההבדלים היו פחות משמעותיים כאשר הכיתה הייתה קטנה.