מטרת המטה אנליזה והסקירה הסיסטמתית הייתה לבחון מחקרים שנועדו לבדוק את ההשפעה של חינוך גופני על הביצועים הקוגניטיביים והאקדמיים בקרב ילדים ובני נוער בני 5-18.
הסקירה הסיסטמתית והמטה אנליזה כללו 19 מחקרים, ומעל ל-8500 ילדים ובני נוער בריאים מ-11 מדינות שונות. החוקרים מצאו כי שיפור איכותני בחינוך הגופני (העשרת השיעורים) שיפר הן את הסטטוס הקוגניטיבי והן את הביצועים האקדמיים של הילדים, ובעיקר את הכישורים בתחום המתמטי. מנגד, שיפור כמותי (העלאת מספר השיעורים בשבוע) השפיע במידה קטנה מאוד על הביצועים האקדמיים.