חשיפה לתכנים העוסקים בטבק ברשתות החברתיות מעלה את הסיכוי לשימוש בטבק ולאימוץ גישה חיובית לגבי מוצרים המכילים טבק, אלו ממצאיה של סקירה חדשה.
החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ערכו סקירה סיסטמתית ומטה אנליזה של מחקרים שבחנו את הקשר, שבין חשיפה לתכנים העסקים בטבק ברשתות החברתיות ושימוש בטבק לאורך החיים, שימוש בטבק במהלך 30 הימים האחרונים, והנטייה להשתמש בטבק בקרב לא משתמשים.
בהתבסס על 24 מסדי נתונים, שכללו כ-140 אלף נבדקים, החוקרים מצאו כי החשיפה לתכנים ברשתות החברתיות העלתה את הסיכוי לשימוש בטבק במהלך החיים (יחס סיכויים 2.18), שימוש בטבק במהלך 30 הימים האחרונים _יחס סיכויים 2.19) ונטייה להשתמש בטבק בקרב לא משתמשים (יחס סיכויים 2.08).