הפופולריות של פלטפורמות כגון טיק טוק הולכת ועולה בקרב האוכלוסייה, למטרות בידור ופרסום מידע, כולל מידע רפואי. בימים אלו בוחנים החוקרים את ההשפעה של סרטוני וידאו במדיה החברתית תוך התמקדות בפלטפורמת הטיק טוק.
באופן ספציפי בחנו החוקרים את היעילות של סרטוני וידאו בטיק טוק למסירת מידע ולעידוד נשים לעבור בדיקות סקר לאיתור סרטן צוואר הרחם, תחלואה הקשורה בכ-4000 מקרי מוות מידי שנה בארה"ב.
החוקרים מצאו, כי באופן כללי סרטוני וידאו קצרים עשויים להוות כלי יעיל למסירת מידע ולעידוד נשים לעבור בדיקות סקר תקופתיות.
במסגרת המחקר נבדקו 636 נשים בגילאים 21-29. הנשים צפו בסרטונים, והחוקרים מצאו עלייה בהיענות לבדיקות הסקר לאחר הצפייה.