החברה הנרכשת נווה פארמה, עוסקת בפיתוח ושיווק של תוספי תזונה בעיקר של מגנזיום לצד אביזרים רפואיים, ומציגה צמיחה גבוהה בהכנסות וברווחים.
לאחר הסערה הצרכנית שעוררה כוונתה להעלות את מחיר מוצריה, ובהם טונה סטארקיסט, מרחיבה יבואנית מוצרי הצריכה והמזון דיפלומט את עסקיה לתחום תוספי התזונה בהשקעה של 96 מיליון שקל.
נראה כי ההשקעה הנוכחית נועדה לשפר את רווחיות עסקי החברה, שנפגעו בתקופה האחרונה. דיפלומט שמוביל המנכ"ל נעם וימן, פרסמה לאחרונה דוחות חלשים יחסית לרבעון השני עם ירידה של 41% ברווח הנקי שעמד על 17.6 מיליון שקל.
בין היתר מנתה החברה עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שנבעה מגידול בעלויות אחסנה ושינוע כתוצאה מגידול במלאי, וכן מהתייקרויות שונות, בעיקר שכר ודלק.
מאת: חזי שטרנליכט