גורמים במערכת הבריאות טוענים שההתקפות על מכשור ומידע רפואי שמגיעות לתקשורת הן רק קצה הקרחון של המתרחש בשטח • התקפות כאלה עלולות לחסום מידע על מטופלים, להוביל לדחיית ניתוחים וטיפולים דחופים ובמקרים מסוימים לפגוע בחיי אדם • מה האחריות של חברות המכשור הרפואי להגנה מפני מתקפה שמתרחשת בבית חולים? • ואילו טעויות קריטיות עושים סטארט-אפים צעירים בתחום הבריאות?
יום אחד, באוקטובר 2021, גילה צוות בית החולים הלל יפה שהגישה למערכות המידע שלו חסומה.
זו לא הייתה תקלה טכנית, אלא פריצה של דורשי כופר. בית החולים לא שילם את הכופר, אך המתקפה יצרה נזק שנאמד בכ- 36 מיליון שקל.
מאת: גלי וינרב
.