שינוי הגישה של ענקית הטכנולוגיה כלפי החומר המופק מצמח הקנאביס מהווה בשורה ענקית עבור יצרנים ומשווקים בתחום שנאסר לפרסום על ידי רוב הפלטפורמות המרכזיות, לרבות אמזון, פייסבוק ואינסטגרם. ההיתר ייכנס לתוקף בינואר 2023, תחילה במדינות מסוימות בארה"ב בלבד.
החל מינואר 2023, גוגל תאשר לפרסם מודעות למוצרים מסויימים המכילים CBD. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי בחברה יחלו בתוכנית פיילוט שתבחן את הקלת החוקים על קידום החומר המיוצר מצמח הקנאביס, ונקרא באופן רשמי קנאבידיול.
הצעד מהווה פריצת דרך מסוימת עבור יצרני ומשווקי מוצרי CBD, שעד כה רוב חברות הטכנולוגיה חסמו מהן את האפשרות לפרסם. "ההחלטה של גוגל לפתוח את הדלת לפרסום מוצרים מסויימים עם CBD הוא צעד בכיוון הנכון", הגיבה ליסה בופו, מייסדת ומנכ"לית איגוד שיווק הקנאביס. "הגיע הזמן לספק לעסקים את ההזדמנות להתחבר ללקוחות שלהם".
דובר של גוגל מסר כיה פיילוט מגיע בתגובה לזמינות המתרחבת של מוצרי CBD. באוקטובר דיווחה החברה על האטה במכירות, זה הרבעון החמישי ברציפות. פלטפורמת יוטיוב שבבעלות גוגל דיווחה לראשונה על ירידה בהכנסות מפרסום.
ב-20 בינואר תעדגן גוגל, שנותרה חברת הפרסום הדיגיטלי הגדולה בעולם, את מדיניות הפרסום שלה כדי לאפשר קידום של תרופות המכילות CBD שאושרו על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). גוגל תאפשר גם פרסום של מוצרים שריכוז ה-THC בהם הוא נמוך מ-0.3%, לרבות מוצרים כמו נרות ומוצרי קוסמטיקה.