ילדים לומדים רבות על רגולציה עצמית של תגובות רגשיות והתנהגותיות בסיטואציות מסוימות במהלך שנות חייהם הראשונות. התנהגויות אלו נלמדות מהסביבה. ראשית באמצעות יחסי הגומלין שבין הילדים והוריהם. בשנים האחרונות ילדים נחשפים יותר ויותר למכשירים דיגיטליים בשנות חייהם הראשונות, וכעת נערך מחקר, שבחן האם החשיפה לדיגיטציה מובילה לחוסר יכולת של אותם ילדים לבצע רגולציה יעילה של רגשותיהם מאוחר יותר בחיים.
"מצאנו כי כאשר הורים מציעים מכשירים דיגיטליים לילדיהם, על מנת להרגיעם או לעצור מצבים של טנטרום, הילד אינו לומד לבצע רגולציה לרגשותיו, והדבר מוביל לקשיים ובעיות ברגולציה הרגשית, ובעיקר לבעיות של שליטה על כעסים בשלבים המאוחרים יותר של החיים", כך סיכמו עורכי המחקר.