סקר שערכה עמותת "משאבי אנוש ישראל" מעלה כי סדר העדיפויות בארגונים השתנה מאז פרוץ המלחמה, ודגש רב יותר מושם על מצבם הנפשי של עובדים • רוב העונים, מנהלים ממגוון חברות, דיווחו על רמת חוסן אישי גבוהה ועל שיתוף קולגות ככלי מסייע.
במהלך משבר הקורונה התעסקו מחלקות משאבי האנוש בחברות השונות בישראל בעיקר בחלוקת הטבות חומריות לעובדים. אלו כללו חלוקת גאדג'טים ושלל מארזי מזון מפנקים, שנבעו בעיקר לאור המעבר לעבודה מהבית, והעצמת השימוש באמצעים טכנולוגיים. זמן קצר אחרי כן הן חזרו להתעסק בקיצוצים, פיטורים ואף עצירת העלאות שכר. חברות רבות השקיעו מאמצים רבים כדי להחזיר את העובדים למשרדים ובהתאם, מנהלי משאבי אנוש חיפשו דרכים יצירתיות שיסייעו לכך.
אלא שאז פרצה מלחמת חרבות ברזל וטרפה את כל הקלפים. המלחמה אילצה את המנהלים לשנות תפיסה ולקבוע סדר עדיפויות חדש. סקר של עמותת "משאבי אנוש ישראל", בשיתוף עם המרכז האקדמי פרס וד"ר הילה פרץ, חוקרת בתחום, מעלה כי המנהלים מתעסקים כיום בעיקר במצבם הנפשי של העובדים, ומשפרים את היכולת שלהם לתקשר בתוך ומחוץ לארגון. הסקר נערך לקראת כנס מקצועי של העמותה שייערך ב־29 בפברואר, בהיכל התרבות בתל אביב.
מאת: סתיו ליבנה
באדיבות: גלובס