מחקר חדש, שנערך בפינלנד, מצא כי בני נוער, המבצעים פעילות גופנית בשעות הפנאי, אף מתפקדים טוב יותר בבית הספר, זאת בהשוואה לחבריהם שאינם מבצעים פעילות גופנית.
פעילות גופנית שגרתית בשעות הפנאי, אפילו בעצימות בינונית, אף הייתה קשורה עם סבירות נמוכה יותר לשחיקה בבית הספר.
המחקר החדש, שפורסם בכתב העת האירופאי לבריאות הציבור, כלל מעל ל-34 אלף בני נוער.
החוקרים מצאו כי ביצוע פעילות גופנית העלה את הסבירות להצלחה אקדמית ולתחושת סיפוק עצמית מההישגים האקדמיים בקרב בני הנוער שנבדקו.
"פעילות גופנית בשעות בית הספר ובשעות הפנאי מועילה לריכוז בכיתת הלימוד, ומשפרת את הביצועים האקדמיים", כך סיכמו החוקרים.