מניעת השימוש בטלפונים חכמים, כמו גם הגישה לרשתות החברתיות, אינן מספיקות לצורך הגנה עליהם, כיוון שאינן מלמדות את הילדים להשתמש ברשתות החברתיות באופן בריא, כך על פי מחקר בין לאומי שפורסם ב-BMJ.
החוקרים טוענים כי יש להתמקד בגישה מבוססת זכויות, מותאמת גיל, תכנון מתאים והדרכה, אשר יסייעו להגן על הילדים מנזקים אפשריים, בעוד שיעודדו את פיתוחן של מיומנויות שיעזרו לילדים ליטול חלק בחברה הדיגיטלית.
מניעת השימוש בטלפונים חכמים וברשתות החברתיות הומלצה במדינות רבות, על מנת להגן על הילדים מנזקים, וזאת למרות היעדר ראיות בנוגע ליעילות הגישה. בדיקה עדכנית של המדיניות האנגלית מצאה כי מניעת השימוש בטלפונים חכמים בבתי הספר לא הייתה קשורה עם שיפור בבריאות הנפשית ובאיכות חייהם של בני הנוער, כמו גם עם שיפור באיכות השינה או ההתנהגות בבתי הספר.