על פי נתוני מחקר שהתפרסם בגיליון האחרון של ה- New England Journal of Medicine, ההוצאה של תעשיית התרופות על פרסום תרופות בארה”ב גדלה בממוצע ב- 10.6% בשנה בעשור האחרון, מאז ניתן ב- 1996 האישור לפרסום נרחב של תרופות מרשם ישירות לקהל הצרכנים.
ההוצאה השנתית הכללית לפרסום תרופות הייתה 11.4 מיליארד דולר בשנת 1996, ו- 29.9 מיליארד דולר בשנת 2005. לעומת זאת, ההוצאה על פרסום תרופות ישירות לצרכן גדלה בתקופה זו ב- 330% ומהווה כיום כ- 14% מסך ההוצאה על פרסום תרופות.
לדעת החוקרים, הפיקוח על פרסום התרופות לוקה בחסר למרות הגידול המשמעותי במספר הפרסומות לא חל גידול מתאים במספר המעריכים ב- FDA. כמו כן, נמצא כי בשנת 2006 נשלחו 21 מכתבי אזהרה ע”י ה- FDA לחברות התרופות, לעומת 142 מכתבי אזהרה ב- 1997.
הידיעה הועברה ע”י דר’ שגב שני- משנה למנכ”ל STEBA Biotech NV