TheMarker: סקר: 20% מהצרכנים בעולם בוחרים תרופות ללא מרשם בהשפעת פרסום
כאבי ראש, הצטננויות, בעיות שינה וכאבי גב הם התחלואים הנפוצים ביותר בעולם, לפי סקר של חברת נילסן. שוק התרופות ללא מרשם (OTC) מוערך ביותר מ-70 מיליארד דולר, ומציע אפשרויות טיפול רבות – אך מהסקר עולה כי הצרכנים מאוד נאמנים לתרופות שאליהן הם רגילים, ורק 20% מהם מושפעים מפרסום.
לפי נילסן, כאבי ראש הם התלונה הנפוצה ביותר בקרב צרכנים ברחבי העולם. בהתאם, משככי כאבים הם הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק.
כמעט 50% מהמשתתפים בסקר מקוון של נילסן אמרו כי חוו לפחות כאב ראש אחד בחודש האחרון. 33% מהמשיבים סבלו מצינון, כאב גב או בעיות שינה, ו-20% מהמשיבים סבלו משיעול, כאב גרון, כאב בטן או כאב אחר.
לפי הסקר, שלושה גורמים השפיעו על תגובת הצרכנים החולים: נאמנות גבוהה למותגים שהם כבר ניסו בהצלחה, המלצת רופאים או מומחים אחרים, ושימוש ב"תרופות סבתא" – בייחוד במרכז ומזרח אירופה וברחבי אסיה.
42% מהמשיבים אמרו כי השתמשו בתרופות שכבר השתמשו בהן בעבר בעת מחלה, ו-33% דיווחו כי ביקרו אצל הרופא או הלכו לבית מרקחת על מנת למצוא תרופה מתאימה.
הסקר כלל 26,486 משתמשים ב-47 מדינות באירופה, אסיה ואמריקה, ונערך בסוף אפריל. מהסקר עלו הבדלים ניכרים בשימוש בתרופות ללא מרשם ביבשות השונות. בארה"ב, למשל, יותר צרכנים דיווחו כי יעדיפו לגשת לבית מרקחת ולא לרופא במקרה של מחלה קלה.
באירופה היה המצב הפוך – בייחוד בצרפת, שם 44% מהצרכנים דיווחו כי יפנו לרופא. הנתונים משקפים את ההבדל בין הכיסוי הרפואי של אזרחי צרפת, הנהנים מביטוח ממלכתי מקיף, לבין זה של אזרחי ארה"ב, שלא נהנים מביטוח כזה.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine