י., בן 13 שנים, תלמיד כיתה ח'
רקע: בגיל 10 אובחן י. כבעל ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder עם הפרעות למידה. הוא למד בבית ספר לחינוך מיוחד והחל לקבל ריטלין- Ritalin) SR 20 מ"ג).
התנהגותו של י. בבית הספר השתפרה עקב כך והוא הצליח להעלות את רמת הקריאה והכתיבה שלו. אבל אחר הצהריים התעוררו בעיות של התנהגות בבית. היות שהתנהגותו הייתה אימפולסיבית, הענישו אותו ההורים קשה לעתים קרובות. בסופו של דבר, הפרעות ההתנהגות החמירו.
לאחר כיתה ו', שאותה סיים בחינוך מיוחד, הוא המשיך לחטיבת הביניים במסגרת רגילה. באותה תקופה הוא טופל עדיין בריטלין SR 20 מ"ג בלבד.
בכיתה ז' החלו אצל י. בעיות התנהגות חמורות, כולל התנהגות אלימה וקשר עם עבריינים צעירים. אביו ניסה להעסיק אותו אחר הצהריים במסעדה שלו, כדי למנוע ממנו להתרועע עם העבריינים, אך לא הצליח. י. סירב להשתתף בפעילויות שמחוץ לתוכנית הלימודים הבית-ספרית. ההסתגלות לכיתה ז' הייתה קשה גם מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית, וכתוצאה מכך הוא הפך דיכאוני.
הידיעה הועברה ע"י ד"ר ויקטור חזנוב,פסיכיאטר ילדים ונוער. אחראי על מרפאה ציבורית לבריאות הנפש ילד ונוער, כרמיאל נהריה