מחקר שנערך על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ופורסם לאחרונה ב- American Journal of Public Health מציג ראיות כי תעשיית הטבק ביצעה מניפולציה ברמות המנטול ויצרה סוג חדש של סיגריות במטרה לכבוש פלח שוק חדש של מבוגרים צעירים ומתבגרים.
על פי המחקר, חברות הטבק גילו כי אנשים המעשנים פרק זמן ארוך מעדיפים מוצרים המכילים ריכוז גבוה של מנטול בעוד שמעשנים צעירים מעדיפים מוצרים בהם ריכוז המנטול עדין יותר.
מנטול נוטה למסך את תחושת שאיפת הטבק וכך מאפשר לניקוטין לחדור למערכת של אותם מעשנים חדשים אשר נוטים כתוצאה להתמכר למוצר.
בתגובה למידע זה, הפיצו חברות הטבק סוג חדש של סיגריות המכילות רמות נמוכות של מנטול ומיועדות עבור מעשנים צעירים.
מחברי המחקר מצאו כי מספר גדול יותר של מתבגרים ומבוגרים צעירים מעשנים סיגריות מנטול וזאת ביחס למעשנים מבוגרים.
מחקר זה מאשר כי חברות הסיגריות מבצעות מניפולציות מכוונות במוצרים הללו וזאת על מנת לגרום למעשנים חדשים להתמכרות.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine