ניתוח חדש של ה- Tufts Center for the Study of Drug Development מעלה כי בין השנים 1998-2008, 75% מהתרופות החדשות שאושרו לשימוש בארה"ב ובאיחוד האירופי ו- 50% מאלו שאושרו ביפן הכילו התחייבויות נלוות לביצוע של מחקרי post-marketing.
המספר הממוצע של המחקרים שנערכו עבור כל תרופה עבורה נדרשו מחקרי post-marketing או Phase IV נע בין 10.8 באיחוד האירופאי ל- 8.9 בארה"ב ו- 1.7 ביפן.
כאשר מחקרי post-marketing מהווים תנאי לאישורה של תרופה חדשה, סביר כי התחייבות זו תעלה שיקולי בטיחות באירופה וביפן, כאשר סבירות כזו נמוכה יותר בארה"ב.
מחקרי Phase IV, עשויים להיות מתוכננים כך שיספקו מידע הנוגע לבטיחותו ויעילותו של המוצר, הסיבות למרשם שלו והשימוש בו או על המשכיותו של תהליך היצור שלו.
בכירים ב- Tuft’s Center הוסיפו ואמרו כי מה שבעבר נחשב ליוצא הדופן, כיום נחשב לכלל.
למרות שמחקרים אלו עשויים להגביר את עלות יצורן של תרופות, הם אף מסוגלים לספק מידע ראשוני ומהיר הנוגע לבטיחותן וליעילותן של תרופות וכך למעשה לשפר את השירות הניתן לצרכנים.
הידיעה הועברה ע"י חנה מרכוס מערכת PharmaLine