המוצרים ממותגים כ"מגובים מחקרית" ומחירם גבוה ב-20%-30% משל תוספי מזון מתחרים.
טבע ישראל הכריזה בסוף השבוע האחרון על כניסתה לקטגוריית פעילות חדשה: לראשונה בתולדות החברה, היא יוצאת מגבולות עולם התרופות אל שוק מוצרי ה-Clinical Nutrition, או בעברית: תוספי תזונה מגובים מחקרית.
אלה תוספי תזונה שלטענת החברה עומדים בסטנדרטים מחמירים בכל הקשור לגיבוי מחקרי ולהוכחת יעילות קלינית של המוצר, ולבדיקה קפדנית של מרכיבי המוצר ושל תנאי הייצור.
שני תוספי התזונה הראשונים שטבע החלה לשווק הם פמארל, שמיועד להקלה על תסמיני גיל המעבר, שפיתחה חברת הביוטכנולוגיה הישראלית סקיור פרמצוטיקלס; ופיטוגארד, שמיועד להורדת הכולסטרול הרע (LDL) ולשיפור מאזן השומנים בדם, שפיתחה חברת הביוטכנולוגיה הישראלית אנזימוטק.
בנוסף, יש לטבע שלושה מוצרים שנמצאים בשלבים שונים של ניסוי קליני.
עלות המהלך מוערכת עד כה במיליון דולר. בטבע מנסים ליצור בידול בשוק תוספי התזונה, שמתאפיין בחוסר רגולציה ובחוסר יכולת של הצרכן להבחין מהו תוסף תזונה אמין ויעיל.
"בתרופות, כדי לצלוח את קו הגמר דרושה כמות גדולה של מחקרים וניסויים שמוכיחים בטיחות ויעילות ויש לקבל אישורים של רשויות הבריאות.
לעומת זאת, תוספי מזון הם הצד השני של הסקאלה: לא צריך להוכיח דבר. אפילו לא צריך להוכיח שבתוך קופסה שכתוב עליה סידן יש סידן ולא חול.
זה תחום מאוד פרוץ", אומרת הדר מרחב נאמן, מנהלת שיווק תרופות ללא מרשם בטבע ישראל.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine