דו"ח שפירסם השבוע משרד הבריאות חושף בראשונה נתון שחברות הסיגריות היו כנראה מעדיפות שיישאר חסוי: בעקבות חוק שאושר בכנסת לפני שנה, חויבו החברות לחשוף את הוצאות הפרסום והשיווק שלהן. מתברר כי חברות הטבק השקיעו ב-2007 37.5 מיליון שקל בפרסום וקידום מכירות.
למרות הסכום המרשים, חברות הטבק מוגבלות מבחינת היכולת שלהן לפרסם: על פי חוק אסור להן לפרסם בטלוויזיה וברדיו, אלא רק בעיתונות תחת מגבלות חמורות, כמו איסור לשבח את העישון, פרסום אזהרות ואיסור שימוש במציגים ידועים או מתחת לגיל 40. בנוסף, כמות הפרסום שלהם מוגבלת ללא יותר ממודעה אחת ביום לחברה.
אבל דווקא הנתון הבא ממחיש כמה הכוח הכלכלי של חברות הטבק מאיים על המלחמה בעישון: תקציב הפרסום של משרד הבריאות ושל האגודה למלחמה בסרטן יחד הוא 1.5 מיליון שקל בשנה. במלים אחרות, חברות הסיגריות מוציאות על פרסום פי 25 ממה שמוציא המשרד על פרסום הסכנות הטמונות בעישון.
הידיעה הועברה ע"י מערכת מערכת PharmaLine