הסמנכ"ל לפיקוח ובקרה על קופות חולים, עו"ד יואל ליפשיץ פרסם חוזר המסדיר את נושא מימוש זכותו של מבוטח לפנות לוועדת חריגים בקופה במקרים בהם נזקק לטיפול שאיננו כלול בסל. החוזר קובע בהמשך לפסיקות של בתי הדין לעבודה בנושא, ולנוכח הכללים החלים על קופות החולים כגוף ציבורי כי על הקופה לאפשר לכל מבוטח לפנות לוועדת חריגים, וליידעו על זכותו זו. זכות זו עומדת למבוטח בכל מקרה בו הטיפול נדרש לו לצורך טיפול בבעיה רפואית המשפיעה באופן מהותי על מצבו הרפואי ותפקודו והשירות המבוקש על ידו אמור להשיג שיפור משמעותי במצבו.
החוזר מדגיש כי אין להגביל את סוגי המקרים המובאים לדיון בפני וועדת חריגים למקרים של טיפולים מאריכים ומצילי חיים בלבד. כמו כן, החוזר מסדיר את שיקולי וועדת החריגים, זכות השימוע של המבוטח, חובת ההנמקה של הוועדה, וכן את זכותו של כל מטופל לקבל מידע מהקופה לגבי החלטות וועדת החריגים ביחס לאישור בקשות של מבוטחים אחרים לאותו טיפול.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine