ככול שמתאחר מתן הטיפול ל- ADHD כך גדלה הסבירות להידרדרות בהישגים במתמטיקה, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת Pediatrics.
החוקרים שנעזרו ברשומות לאומיות מאיסלנד, בדקו את הקשר בין מרשמים לתרופות נגד ADHD (stimulants או atomoxetine) ובין ציונים שהושגו במבחנים מתוקננים במתמטיקה ובשפות בקרב ילדים בכיתות ד' עד ז'. מבין כמעט 12,000 ילדים שנבדקו, כמעט 1,000 טופלו בתרופות ל- ADHD במהלך תקופת המחקר, שליש מתוכם היו מטופלים חדשים.
הילדים שהחלו לקבל את הטיפול שנתיים עד שלוש שנים לאחר המבחן הראשון (כיתה ד') הציגו סבירות גבוהה יותר לקבל ציון נמוך יותר במבחן השני במתמטיקה (כיתה ז'), וזאת בהשוואה לילדים שהחלו לקבל טיפול בתוך שנה לאחר המבחן הראשון. ההשפעה שנצפתה הייתה מובהקת סטטיסטית רק עבור בנות. לא נמצא קשר מובהק סטטיסטית בין התזמון של תחילת הטיפול ובין ההישגים בשפות.
החוקרים הצביעו על מספר מגבלות למחקר ובהן היעדר מידע על עזרה בלימודים שניתנה או שלא ניתנה בין שני המבחנים.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine