נציגי המכירות של חברות התרופות כמעט אף פעם לא מציינים את תופעות הלוואי העשויות להיגרם משימוש בתרופות במהלך ביקורי המכירות שהם עורכים במרפאות. כך עולה ממחקר פרוספקטיבי שפורסם ב- Journal of General Internal Medicine.
כ- 250 רופאים מקנדה, צרפת, וארה"ב דיווחו על חוויותיהם לאחר כ- 1,700 ביקורים של נציגי מכירות. כמעט מחצית מהביקורים היו למכירת תרופות המכילות black-box warnings, אך נציגי המכירות סיפרו על תופעות לוואי אפשריות חמורות רק ב- 5% מהמקרים.
למרות זאת, ציינו הנשאלים כי איכות המידע המדעי שקיבלו הייתה טובה או מצוינת ביותר מ- 50% מהמקרים, ומסרו כי היו מוכנים לתת מרשמים לתרופות בכמעט שני-שליש מהמקרים.
החוקרים העלו את השאלה "האם הגישות העכשוויות לרגולציית מכירות מגנות כראוי על בריאות המטופלים?"
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine