המוקד הוקם בעקבות חוזר מנכ"ל המשרד שקבע סטנדרטים ונורמות בהקשר של הנגשה לשונית ותרבותית של שירותי בריאות.
בהמשך למתווה שהוצג באותו חוזר, יזם המשרד הפעלת מוקד לאספקת שירותי תרגום באמצעות הטלפון.
זאת, במטרה לספק שירותי תרגום זמינים, במקרים בהם נדרש הדבר במהלך טיפול/ייעוץ רפואי לאוכלוסיות המתקשות בהבנת השפה העברית.
השירות ניתן בשלוש שפות:
ערבית, רוסית ואמהרית, על ידי מתורגמנים שעברו הכשרה ייעודית לכך.
הידיעה הועברה ע"י מערכת Pharmaline