טבע שילמה מחיר שמשקף מכפיל 10 על המכירות של רימסה. בתמורה היא קיבלה מותג חזק, מוצרים מוגני פטנט ודריסת רגל בשוק השני בגודלו באמריקה הלטינית, שצומח בקצב שנתי דו־ספרתי. היעדים הבאים: סין, הודו וברזיל, ושיפור הפעילות המדשדשת ביפן.
כשחברת טבע הכריזה במפתיע בסוף יולי על רכישת אלרגן גנריקה תמורת 40.5 מיליארד, נשאל ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, אם הרכישה תאפשר לחברה לבצע עסקות נוספות. ויגודמן השיב כי ביכולתה של טבע לרכוש חברות נוספות בהיקף של 5 מיליארד דולר. טבע הוציאה כמחצית מהסכום הזה, 2.3 מיליארד דולר, בסוף השבוע שעבר כשרכשה את חברת רימסה (Rimsa) המקסיקאית.
העסקה בוצעה כחלק מהכוונה המוצהרת של טבע לפתח את פעילותה בשווקים מתעוררים ומהירי צמיחה, כמו סין, הודו, ברזיל, רוסיה ומקסיקו. רכישת רימסה נעשתה בתום מכרז, שבו השתתפו גם חברות ענק כמו פייזר, סנופי, טקדה וכנראה גם אבוט (Abbott), שפעילה ברכישות בשווקים המתעוררים. המכרז, שנוהל בידי גולדמן סאקס, היה אמור, לפי ההערכות המוקדמות, להביא למכירתה של רימסה תמורת מיליארד דולר, ובסופו של התהליך ההתמחרות בין פייזר, טבע ואבוט הסתיים בסכום של יותר מפי שניים.
מאת יורם גביזון