ערב יום רביעי לפני שבועיים, דקה לפני השעה 20:00, שודר בפריים טיים של שלושת הערוצים המרכזיים במקביל — ערוץ 2, ערוץ 10 וערוץ 1 — סרטון חריג של משרד הבריאות. הוא נפתח בצילום של זוג ידיים מגישות כיבוד מתוק ושתייה קלה על מגש, וקריינות שמסבירה עד כמה הישראלים אוהבים לארח ולפנק. ואז, שמונה שניות בדיוק מתחילת הסרטון, הופיע על המסך בקבוק קולה 1.5 ליטר ומעליו הכיתוב “משקה מוגז — 30 כפיות סוכר”. על הבקבוק אמנם לא הופיע שום לוגו, אבל הפקק שלו היה אדום, והצורה שלו היתה מוכרת מאוד.
הבקבוק הזה הופיע על המסך חמש שניות בלבד, אבל זה הספיק. בתוך זמן קצר צלצל הטלפון בלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן. על הקו היה מנכ”ל קוקה־קולה ישראל טל רבן, עם דרישה נחרצת: להוריד את הקמפיין, בטענה שאינו נכון. למחרת רבן כבר התייצב במשרד הבריאות, עם עוד כמה מבכירי קוקה־קולה ואנשי איגוד תעשיות המזון הישראלי, כדי לקבול על התשדיר השערורייתי של משרד הבריאות, זה שהודיע לציבור ש”43% מהסוכר שאנחנו צורכים מגיע ממשקאות ממותקים”, שזה מסוכן לבריאות, ושכדאי, מאוד מאוד כדאי, פשוט לשתות מים.