בשנת 2012 השקיעו חברות הטבק 9.17 ביליון דולר בפרסום – שיעור שווה ערך למעל למיליון דולר מדי שעה. בינתיים, מעל ל- 16 מיליון אמריקאים סובלים מתחלואה הקשורה לעישון, וברחבי העולם, השימוש בטבק אחראי לכ-6 מיליון מקרי מוות מדי שנה. לאור הנתונים הללו, בחן מחקר חדש האם תמונות האזהרה המודפסות על גבי חפיסות הסיגריות יעילות יותר מאזהרות כתובות לעידוד הפסקת עישון.
במחקר השתתפו 1,901 מבוגרים מעשנים מקליפורניה וצפון קרוליינה. הנבדקים חולקו באופן אקראי לקבלת חפיסות סיגריות עם אזהרה כתובה בלבד או עם אזהרה מצולמת וכתובה למשך 4 שבועות.
נמצא כי המעשנים שנחשפו לתמונות האזהרה הציגו סבירות גבוהה יותר לנסות להפסיק לעשן בהשוואה למעשנים שנחשפו לאזהרות הכתובות בלבד.
סה”כ, 40% מהמעשנים בקבוצת המחקר עשו ניסיון להפסיק לעשן בהשוואה ל- 34% מהמעשנים בקבוצת הביקורת ו- 5.7% מהמעשנים בקבוצת המחקר הפסיקו לעשן למשך שבוע לפחות עד תום המחקר, בהשוואה ל- 3.8% מהמעשנים בקבוצת הביקורת.
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine