“לא נולדנו אתמול” היא הסיסמא של הקמפיין החדש למחלקת היולדות בבית החולים קפלן. הפרסומת עוקצת בחביבות את בית החולים הציבורי החדש אסותא, שנפתח לפני חודש באשדוד. בעקבות הפתיחה עבר שיעור ניכר מהלידות באיזור מקפלן לאסותא אשדוד.
והקמפיין החדש לא נולד סתם כך. קפלן נפגע מאוד מפתיחת אסותא אשדוד, והוא נמצא בגירעון של יותר מ־200 מיליון שקל. אתמול פורסם ב”כלכליסט” כי המדינה הציעה לשירותי בריאות כללית להעביר את בית החולים לבעלות אחרת, אולם הקופה מסרבת להצעה בשלב זה.
אז מדוע מפרסם קפלן דווקא את מחלקת היולדות שלו במקום שירותים אחרים שמציע בית החולים? כאן נחשף הסוד הכי גלוי של בתי החולים הציבוריים: בשונה משירותים אחרים ‑ לידות זה עסק מאוד רווחי.
מאת ספי קרופסקי