הגיע הזמן להתאים את לוחות הזמנים בבתי הספר כך שיתאימו לשעון הביולוגי שלנו. מחקר חדש מצא כי תלמידים שהמקצב הסירקדיאני שלהם לא תאם את לוח הזמנים של שעות הלימוד בכיתות, קיבלו ציונים נמוכים יותר עקב ‘ג’ט-לג חברתי’, מצב בו זמני שיא הערנות אינם תואמים את זמני העבודה, הלימודים, או דרישות יומיומיות אחרות.
במסגרת המחקר נבדק דפוס הפעילות היומי של 15,000 תלמידי קולג’, זאת באמצעות התחקות אחר כניסתם למערכות הממוחשבות של הקמפוס. לאחר שחולקו התלמידים ל’ינשופי לילה’, ‘אנשי יום’, או ‘ציפורי בוקר’ – בהתבסס על שעות הפעילות שלהם בימים בהם לא היו להם שיעורי בכיתות, השוו החוקרים את מערכת השעות של התלמידים עם הציונים שהשיגו.
כאמור, נמצא כי כאשר המקצב הסירקדיאני לא תאם את שעות הלימוד בכיתות, לדוגמא, ינשופי לילה שהשתתפו בכיתות בוקר – הושגו ציונים נמוכים יותר.
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine