משרד הבריאות מנסה לחסל את תופעת מוקדי השיווק של קופות החולים שפועלים בניגוד לחוק, תוך בזבוז כספי ציבור בעשרות מילוני שקלים בשנה. בחוזר שהפיץ באחרונה מוריס דורפמן, ראש חטיבת רגולציה, מדיניות שווקים והסדרה של המערך הביטוחי למנכ"לי הקופות, נקבע כי החל מיוני ייאסר על הקופות לפנות למבוטחים של קופות אחרות – ישירות או על ידי מוקד מכירות חיצוני, כך נודע ל-TheMarker.
קופות החולים מוציאות עשרות מיליוני שקלים בשנה, ולפי חלק מההערכות הסכום מגיע עד 200 מיליון שקל, על גיוס מבוטחים באמצעות מוקדי שיווק ומכירות, שפועלים בחלק מהמקרים בניגוד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. שתי הקופות הגדולות, מכבי וכללית, מפעילות מספר מוקדים עם מאות מוקדנים, ואילו מאוחדת ולאומית מפעילות מוקדים של עשרות מוקדנים. לדברי בכיר באחת מקופות החולים, "המוקדים מחליפים את מוקדי שירות הלקוחות של חברות הסלולאר, שהתכווצו בעקבות הרפורמה בסלולאר – וכל הכסף הזה יוצא מכיסו של הציבור".
מאת רוני לינדר-גנץ