8% מהתלונות של הישראלים הם תלונות בנושאי בריאות. משרד הבריאות אמנם מדורג רק במקום ה-9 מבין המוסדות עליהם מתלונן הציבור הישראלי, אולם עם שיעור גבוה מהממוצע של תלונות שנמצאו מוצדקות (38% לעומת 32%). יחידת הקנאביס הרפואי היא יוצאת דופן מבחינת שיעור התלונות המוצדקות, וזאת עד כדי כך שהדוח מגדיר את פעילות היחידה כמאופיינת בליקויים חמורים. הליקויים, על פי הדוח, הם בקצב מתן האישורים לשימוש בקנאביס רפואי.
הדוח מתאר את הקמת יחידת הקנאביס הרפואי ב-2013, בתגובה לביקוש העולה לקנאביס רפואי. כיום היחידה מקבלת בקשה מטעם הרופא המטפל של המשתמש הפוטנציאלי, מעריכה את הבקשה בכליה שלה ובמידה שמצאה את הבקשה ראויה, היא מנפיקה למטופל רישיון לרכישת קנאביס מאחד המגדלים המורשים (כיום ניתן לקבל את הקנאביס גם דרך מספר בתי מרקחת, אך זוהי התפתחות חדשה יחסית בעקבות רפורמה שהחלה להיכנס לתוקף בהדרגה לפני כחודש). את הרישיון לרכישת קנאביס יש לחדש בכל כמה חודשים.
על פי הדוח, מבקשי הרישיון נתקלים במגוון מהמורות בירוקרטיות: בקשות שלא התקבלו כראוי, עיכובים באישור הבקשה, אבדן מסמכים, חוסר זמינות יוצא-דופן וחוסר שקיפות לגבי התקדמות הטיפול בבקשה.
מאת גלי וינרב