מאז הדו”ח הקליני שפרסמה ה- American Academy of Pediatrics (AAP) בשנת 2007, נוספו מחקרים נוספים שהצליחו להדגים את החשיבות של משחק לא מובנה בין הורה וילד, ילד וילד, ושל הילד לבדו, להתפתחות. יתר על כן, שינויים חברתיים כגון הדגשת החשיבות של ציוני מבחנים, הסחות דעת דיגיטליות ועלייה בסטרס בקרב משפחות יצרו חסמים אפשריים לפעילויות שכאלו.
החוקרים הדגישו את היתרונות המשמעותיים העולים ממשחקי דמיון כאשר הילד מוביל וההורה מספק “שלד” (לדוגמא, תומך באוטונומית הילד ללא ניהול פרטני), הילד מדמיין וחוקר ונבנה קשר בין ההורה וילדו. החוקרים ממליצים למטפלים בילדים לספק להורים חומרי קריאה והדרכה, כמו גם לעודד הזדמנויות למשחק בקהילה ובגילאי טרום בית הספר.
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine