מחלקת הבריאות בארה”ב מציעה לדרוש מפרסומות טלוויזיה לתרופות שעלותן מכוסה על ידי ה- Medicare וה- Medicaid, להציג גם מחירים.
מטרת המהלך היא להגדיל את שקיפות העלויות הכרוכות בטיפולים התרופתיים והביולוגיים ולעודד תחרות, אשר באופן תיאורטי עשויה לשמור על רמת מחירים נמוכה.
ההצהרה הבאה תופיע בכלל סוף של מודעה: “עלות התרופה לאספקה של 30 ימים/משך הטיפול המקובל בתרופה/שם תרופת המרשם או המוצר הביולוגי/הוא…”
תרופות שעלותן נמוכה מ- 35$ לחודש או עבור משך הטיפול המקובל יהיו פטורות מהדרישה החדשה.
התקנה החדשה עשויה להתקבל לאחר תקופה של 60 יום בה תהיה זמינה לתגובות הציבור. ה- Pharmaceutical Research and Manufacturers of America ציינה כי חבריה (לדוגמא, Merck, Pfizer) יחלו להציג מרצונן החופשי הפניה למידע הנוגע לעלויות התרופות (כגון אתר אינטרנט) בפרסומות הטלוויזיה שלהן, אך לא יחלו להציג את מחירי התרופות בפרסומות הטלוויזיה שלהן.
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine



