בתוך חצי שנה עומד שוק המזון לעבור שינוי רחב היקף. זה הזמן שנותר עד לכניסת תקנות סימון המזון המזיק לתוקף, שיובילו לכך שכל מוצר עתיר סוכר, נתרן או שומן יסומן, ולקונים אותו תינתן האזהרה המתאימה. השינוי המדובר הוא הרבה יותר מסתם עיגול אדום, אלא מדובר בניסיון של ממש לשנות את הרגלי הצריכה בישראל, מה שעלול לפגוע משמעותית בחברות המזון. בכירים בענף המזון מעריכים כי משרד הבריאות צפוי בחודשים הקרובים, לקראת כניסת התקנות לתוקפן, להסלים את הקו התקיף שנקט נגדם החל מ־2016. באותה שנה העלה המשרד לראשונה קמפיין ישיר נגד צריכת מזון עתיר סוכר ומלח, ולפני ארבעה חודשים העלה קמפיין המשך שיוצא הפעם נגד צריכת מזון מעובד.
מאת נורית קדוש