חוקרים הציעו חמש פרקטיקות העשויות לסייע לקשר שבין הרופא למטופל.
- הכנה – הקדש זמן להכרת המטופל טרם הביקור שלו.
- האזן בכוונה ובאופן מלא – שב ורכן קדימה כאשר אתה מאזין. אל תקטע את המטופל.
- “הסכם עם החשוב ביותר” – בחן מהו הנושא המטריד ביותר את המטופל ותן לו קדימות במהלך הביקור.
- “התחבר לסיפור של המטופל” – שאל את המטופל בנוגע לנסיבות חייו, החמא על מאמץ בתחום ספציפי.
“בחן סימנים רגשיים” – היה קשוב לסימנים מילוליים ולא מילוליים ולרגשות המטופל





