לכבוד:
רוקחים אחראיים בבתי מרקחת
שלום רב,
אספקת תכשירים מבית מרקחת לבית המטופל- הבהרה לאור המצאות מטופלים בבידוד ומניעת הדבקות בקורונה הבהרה זו מפורסמת על מנת לשמור על בריאות השליחים ולוודא שלא ייחשפו לנשאי/חולי נגיף הקורונה ובכך החשש שיחלו ויגדילו את הסיכון בהעברת הנגיף לאחרים.
1. בעת תיאום האספקה עם המטופל יתבצע תשאול על ידי בית המרקחת האם המטופל או מי מבני ביתו בכתובת האספקה אמור להימצא בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות המתעדכנות מעת לעת.
2. במקרה והתשובה חיובית יש לעדכן את צוות ההפצה והאספקה ולפעול כמפורט:
א. השליח יגיע לבית המטופל, יוודא כי הגיע לכתובת הנכונה בהתאם לכתובת האספקה והפרטים ע"ג מסמכי המשלוח/תווית שילוח.
ב. השליח יניח את המשלוח מחוץ לדלת תוך עדכון טלפוני רציף עם המטופל/מיופה הכח על מנת לוודא שנמצאים בכתובת ,יתרחק מהדלת ויוודא שהמטופל לקח את החבילה.
ג. המטופל או מיופה הכח יאסוף מיידית את החבילה ויאשר באמצעים אלקטרונים קבלת ההזמנה באמצעות (SMS, ווטאפס, מייל וכו') וזאת לאחר שווידא כי קיבל ההזמנה המיועדת אליו (כפי שמתבצע גם בשגרה)-אישור האספקה יתועד אצל השליח ובבית המרקחת.
ד. במקרה של אספקת סמים (קנביס או אחר) תתואם האספקה עם מיופה הכח (שלא נמצא בבידוד) מחוץ לבית המטופל לקבלת ההזמנה.
3. בבדיקה מול המטופל יש להדגיש כי אם השתנה הסטטוס ובעת התיאום לא נדרש לבידוד אולם בעת האספקה נדרש לבידוד באחריותו לעדכן על מנת שנערך בהתאם.
4. כמובן שאם המטופל או מי מבני ביתו אינם נדרשים לבידוד תתבצע האספקה כרגיל והנהג ימסור ההזמנה לידי המטופל/מיופה הכח ויחתים אותו על הוכחת האספקה.
בהתנהלות זו נוכל להגן הן על השליח והן על יתר המטופלים שאליהם השליח אמור להגיע מבלי להתפשר על רמת השירות הרוקחי והתיעוד הנדרשים.
בברכה,
אגף הרוקחות