סקירה חדשה, שפורסמה בכתב העת "מגמות במדע הנוירולוגי", בחנה את הראיות הקיימות , המעידות על גיל העמידה כתקופה קריטית בהתבגרות המוח, ככזו המשפיעה על מגמות בקוגניציה.
החוקרים ממליצים על שימוש במודלים, הלוקחים בחשבון שינויים לא ליניאריים בטווחי גיל שונים, על מנת להבדיל בין תהליכים ספציפיים לגיל העמידה והללו המתרחשים באופן אחיד לאורך החיים.
גיל העמידה מאופיין על ידי תהליכים ביולוגיים ייחודיים, המשפיעים על המוח ועל הבריאות הקוגניטיבית. מגמות מורכבות בקישוריות המוחית, בביטוי הגנטי ושל גורמים סיסטמיים מדגישים את חשיבותם של מחקרי אורך, שיסייעו לשפר את הבנתנו לגבי התהליכים הללו. התערבויות מבטיחות, כגון פעילות גופנית, עשויות לסייע בעיכוב ובמניעה של הידרדרות קוגניטיבית.