מחקר ,שהתפרסם לאחרונה בכתב העת לפסיכולוגיה ניסיונית, בדק כיצד זפזופ בין תכנים שונים במדיה הדיגיטלית, כגון סרטונים קצרים ברשתות החברתיות, משפיע על תחושת השעמום.
החוקרים ערכו מספר ניסויים, על מנת לבחון כיצד הזפזופ בין תכנים דיגיטליים, תגובה נפוצה לשעמום, משפיעה על תחושת השעמום, ההנאה והסיפוק. הניסוי העיקרי כלל 147 נבדקים, שצפו הן בסרטונים משעממים והן בסרטונים מעניינים. לאחר מכן דרגו המשתתפים את תחושות השעמום והסיפוק שלהם, בעוד שהחוקרים עקבו אחר הרגלי הזפזופ שלהם בזמן אמיתי.
החוקרים מצאו כי הנבדקים דיווחו על רמות גבוהות של שעמום ,חוסר סיפוק ותדירות גבוהה של זפזופ, בכך נתמכה ההיפותזה כי שעמום תורם לזפזופ.